srijeda, 23. veljače 2011.

Namjenski na FHAF -u


Na upravo održanom Festivalu hrvatskog animiranog filma (FHAF 2) bila su i dva izuzetno zanimljiva razgovora sa autorima.
Na pitanje treba li na festivalima animiranog filma biti kategorija namjenskog filma većina je odgovorila pozitivno.
Meni je u namjenskoj kategoriji najugodnije iznenađenje bio spot-film Siniše Ercegovca napravljen po pjesmi Dine Dvornika "Shlapa (Daj Mi Još Tog Funka").
Publika ga je ocijenila sa 2,80, a ništa nije dobio od žiria (mogla je biti nagrada za animaciju ili bar - glazbu).

Zanimalo me kako su namjenski filmovi (filmići) prikazani na HFAF-u ocijenjeni od publike. Proučio sam rezultate po pojedinačnim ocjenama, kao i rezultate koji su nastali izračunavanjem prosječne ocjene. Generalno, namjenski filmovi su dobili slabije ocijene u odnosu na ostale kategorije. Festivalska publika baš ne voli reklame i «unajmljene» umjetnike.
No, rezultati su solidni, prosječno se kreću oko trojke (neki autorski i studentski filmovi dobili su lošije ocjene od «namjenskog prosjeka».)
Publici se najviše svidio glazbeni spot «Žeđam» (prosiječna ocjena 3,50), no taj spot je većinom baziran na kadrovima iz autorskog animiranog filma «Guliver» Zdenka Bašića a ne na originalnom materijalu.
Stoga je malo iznenađenje da je od publike najbolje ocijenjeni namjenski film - špica Animafest 2010. koju je napravio mladi debitant Krešimir Pernek. On je osvojio 3,30 i za stotinku pretekao Sinišu Ercegovca i njegov spot «Anđele moj».
Uostalom, špice Animafesta su kod publike najbolje prošle, uz ova dva spota jedino je špica Ane Hušman za tv emisiju «Mijenjam svijet» dobila ocjenu iznad 3 (3,06).

Evo rang liste Animafestovih autorskih špica prema ocjeni publike na HFAF-u –
Krešimir Pernek – 3,30
Darko Bakliža – 3,18
Ana-Marija Vidaković – 3,12
Georges Schwisgebel – 3,06
Veljko Popović – 2,86

Sve špice mogu se vidjeti OVDJE
A ovdje su spotovi-
ŽEĐAM
ANĐELE MOJ

Nema komentara: