Meni se plakat jako sviđa kad ga gledam solo. Međutim, kad ga vidim na zidu s ostalim plakatima ne ističe mi se nešto. Imam problema prepoznati da se radi o festivalu animacije, više izgleda ko neka zagrebačka čipka. Imam osjećaj da se sad onaj kaiš sekvence koji se na programu tako dobro ističe izmješao s ostatkom plakata, a to je motiv koji najviše komunicira animaciju kao takvu. Osjeća se suša u autorskom rukopisu kod hrvatske animacije i mislim da je to osnovni problem. Plakat, je, ponavljam, jako lijep, i rado ću uzeti kopiju i držati je na zidu, ali bojim se da se ne ističe dovoljno. Po meni je trebalo ići na neku drugu vrstu papira, folijatisak, pojednostaviti centralni motiv tako da je čitljiv iz jurečeg tramvaja i jače istaknuti naziv, makar i to bio neslužben naziv.
plakat nije uskrsnje,jaje niti novogo.drvce a animafest nema veze sa sajmom zivotinja niti sa cirkusom adria,pa zasto/bi se onda moro;vidjet/iz tramvaja.
Hm, stoji, anonimko, (animagirl?) ja samo kažem koja je moja percepcija iz ugla art direktora u marketinškoj agenciji. Za mene je Animafest daleko veća fora od sajma životinja. Ne znam, doduše, što je to cirkus adrija :)
Samo mislim da oni koji bi htjeli ići na životinje ne znaju šta propuštaju. ;)
Ne želim sad polemizirati, iznositi argumente o važnosti pozicioniranja, isticanja i izgradnje uspješne marke s prepoznatljivim vizualnim elementima. Ja uopće ne mislim da je poster u bilo kojem smislu podbacio kao umjetnički rad, grafika, ili slika. U smislu prepoznatljivosti ovdje se malo ipak osjeća jedna crta anarhizma koju je teško povezati s animacijom kao medijem i s Animafestom, zagrebačkom školom, i svime ostalim što krasi ovaj prekrasan festival s 35 godišnjom tradicijom. Glede pozicioniranja kao primjer mogu samo navesti kako je svojedobno jedan propeler bio dovoljan da ljudi to povežu s izvjesnim festivalom.
Danas mi je teško u moru informacija prepoznati što vrijedi, pogotovo ako sam tek, npr. došao u Zagreb, na, recimo, studij. Onda ću se vjerojatno odlučiti na Animafest na preporuku s Galetine ili Turkovićeve katedre, a budem li gledao plakate i dalje ću vidjeti crnu čipku s narančastim nazivom.
U ostalom, već sam rekao da mi se poster jako sviđa i da ću ga najvjerojatnije držati kod sebe na zidu (ako žena dozvoli, inaće bi bilo sigurno, he he).
sto se tice percepcije neki su osj etljivi na boju neki se loze na oblik,drugi opet lakse,zamjecuju slova;no da li je to uopce relevantno u ocjeni plakata kao umjetnickog djela...da li plakat treba zadovoljiti neke,tamo estetske,standarde ili je naprosto funkcionalnost radi funkcionalnosti ono sto ga cini lijepim.koja je uopce/funkcija plakata u danasnje vrijeme.a sto su mjerila lijpog.da li je sloboda umjetnickog izraza anarhija i ako i jeste sta je u tom lose
Jako zanimljivo stajalište, anonimko :) Volio bi da ovu priču produbimo ako se Zima slaže, jer mislim da će koristiti našem Zimi a i Animafestu, dakle strogo iz mog ugla, što ovdje napišem totalno je nešto o čemu sam puno razmišljao, ali, na žalost, nikad to nisam realizirao u obliku nekog suvislog, npr, plakata :) Vjerojatno niti neću
Ja bi, anonimko, htio znati tvoje ime, ali netko voli biti anoniman, a netko, poput mene, voli izlagati svoje najprljavije tajne cijeloj javnosti pa zbog toga upada u razna sranja...
Ovo o estetskim standardima mi nije jasno jer:
1. tko postavlja estetske standarde i kakvi su oni, odn. gdje su definirani?
2. što ako ja imam neke svoje standarde koji su jasno artikulirani kroz moj ukus, ali on kao takav ne odgovara establišmentu, pa s toga ne valja?
Percepcija o kojoj govoriš odnosi se na percepciju općenito, a ja govorim o percepciji šljakera iz merketinške agencije, koja je dobra za neke stvari, kao što je prodaja festivala, a loša za neke druge, kao što je umjetnost. Ali ako se plaća izrada plakata, plaća plakatni prostor, osim ako plakati nisu postavljeni na divlje, onda definitivno treba uvažiti marketinšku vrijednost istih, odnosno, konkretnije, njihovu (ne)funkcionalnost. Ako lijepiš grafiku na zid koji je načičkan gomilom svakakvih plakata, i ona se u toj gomili ne izdvaja, to je u poslovnom smislu bačen novac, u marketinškom kontraproduktivno, u umjetničkom nakaradno. Ja svojim pretjerivanjem kad plakat uspoređujem sa čipkom samo hoću ukazati na moguću globalnu percepciju koja se možda mogla izbjeći pažljivijim odabirom mjesta lijepljenja. Jer što više mislim o tome, uviđam da nije problem u plakatima nego gdje i kako su zalijepljeni.
I to koja je uopće funkcija plakata u današnje vrijeme mi se čini kao zazivanje prošlih vremena, a u prošlo vrijeme kao i danas je plakat uvijek imao funkciju oglasa. Plakat sam za sebe nema smisla, on uvijek nešto komunicira, oglašava ili proizvod, ili ideju ili problem, itd. Eventualno, ako zadovoljava ove estetske kriterije koji su totalno subjektivni i netko zaključi da mu je mjesto na zidu pored Marilyn Monroe, Karla Marksa i Tomislava Gotovca koji kaže "Pun mi je kurac. Tomislav" onda plakat više ne oglašava, već predstavlja umjetnički/dekorativni predmet koji s vremenom postaje i antikvitet, dakle, vrijednost.
Anarhija je super za neke opake i zajebane stvari, no kad je Animafest i animirani film u pitanju, skloniji sam tradiciji. Iako je po prirodi stvari animacija jedan vrlo slobodan medij, za anarhiju je ipak bolji performance, muzika, grafiti, fanzini, tribine, demonstracije, okupljanje u prirodi bez struje, novaca, hijerarhije. Animacija i anarhija imaju toliko zajedničkog da bi se mogla neka anarhistična misao ispričati kroz animaciju, ali na tradicionalan način. Mogla bi se anarhija povezati s VJ-ingom i to apsolutno, kao i sa stripovima. Ali za sveukupnost dizajnerskog interpretiranja animacije i Animafesta potrebno je ipak zaviriti u zagrebačku školu u kojoj je bilo malo više psihodelije, anarhija je bila onako, usput ;) Ali to je samo moje mišljenje :)
daje se na znanje...moje ime je zensko pocinje na slovo na slovo m a zavrsava na a.anonimnost nije moj izbor vec usud naime jos se nisam proslavila te se jos nezna za me.sto mi kod vas dr.kalicu pomalo bode oci je vasa ceznja za bojom dok su vam misli crno bijele.za vas je svaka pojava ili\ili.ko da nesto nemoze biti i\i.prilicno stereotipno.mladost vam je nadam se jedini grijeh.a sta se vi stvarno zovete kalic
dr kalic vi'biste pravili patch'vvork,od crnobijelih kvadrata sto estetski i nije losa ideja samo je steta sto ne zamijecujete da na gorespomenutom' mozete isto i igrati sah
Zahvaljujem Zimi što nije objavio prethodne komentare, zaključio je umjesto mene, s čime se apsolutno slažem, da su neduhoviti i dosadni. Ovako kad ih nema, postaje intrigantno što je u njima pisalo? Jel neka ponuda koja se ne može odbiti? Jel neko virtualno upucavanje? Moram priznati, M....A, jako ste me zaintigirali, a stvar postaje daleko uzbudljivija sad kad smo prešli na Vi. Način na koji sam ovdje tretiran tjera me da mislim kako među nama ima nešto više :) Objasnite mi, kako se igra šah i kako se počinje misliti u boji? Spreman sam sad i odmah zaigrati s Vama šah kao potpuni neznalica samo da shvatim što me to toliko privuklo u ovu priču. Recite, volite li crne ili bjele figure? Gubim, sigurno, ali bit će zanimljivo.
jadan nas kalic... :) meni se cini barem jednako bitnim to sto su su informacije u vidu web stranice iskrsnule maltene dva dana prije festivala... iako ni to ovdje nije tema u uzem smislu - sorry. nadam se da, osim sto su kao sto je definitivno vidljivo iz materijala, svi vrlo uspjesni i kreativni, ima i onih koji su spremni uciti iz vlastitih gresaka. ;)stay positive
21 komentar:
zezelj?
jako lijepo...
hmmmm
skupljam samo originale
Meni se plakat jako sviđa kad ga gledam solo. Međutim, kad ga vidim na zidu s ostalim plakatima ne ističe mi se nešto. Imam problema prepoznati da se radi o festivalu animacije, više izgleda ko neka zagrebačka čipka. Imam osjećaj da se sad onaj kaiš sekvence koji se na programu tako dobro ističe izmješao s ostatkom plakata, a to je motiv koji najviše komunicira animaciju kao takvu. Osjeća se suša u autorskom rukopisu kod hrvatske animacije i mislim da je to osnovni problem. Plakat, je, ponavljam, jako lijep, i rado ću uzeti kopiju i držati je na zidu, ali bojim se da se ne ističe dovoljno. Po meni je trebalo ići na neku drugu vrstu papira, folijatisak, pojednostaviti centralni motiv tako da je čitljiv iz jurečeg tramvaja i jače istaknuti naziv, makar i to bio neslužben naziv.
mozda ce ga ljudi pogledati bolje bas zato sto se u usporedbi s drugima ne istice... meni je super, mozda sam ćipkarica u dusi... :)
plakat nije uskrsnje,jaje niti novogo.drvce a animafest nema veze sa sajmom zivotinja niti sa cirkusom adria,pa zasto/bi se onda moro;vidjet/iz tramvaja.
Hm, stoji, anonimko, (animagirl?) ja samo kažem koja je moja percepcija iz ugla art direktora u marketinškoj agenciji. Za mene je Animafest daleko veća fora od sajma životinja. Ne znam, doduše, što je to cirkus adrija :)
Samo mislim da oni koji bi htjeli ići na životinje ne znaju šta propuštaju. ;)
Ne želim sad polemizirati, iznositi argumente o važnosti pozicioniranja, isticanja i izgradnje uspješne marke s prepoznatljivim vizualnim elementima. Ja uopće ne mislim da je poster u bilo kojem smislu podbacio kao umjetnički rad, grafika, ili slika. U smislu prepoznatljivosti ovdje se malo ipak osjeća jedna crta anarhizma koju je teško povezati s animacijom kao medijem i s Animafestom, zagrebačkom školom, i svime ostalim što krasi ovaj prekrasan festival s 35 godišnjom tradicijom. Glede pozicioniranja kao primjer mogu samo navesti kako je svojedobno jedan propeler bio dovoljan da ljudi to povežu s izvjesnim festivalom.
Danas mi je teško u moru informacija prepoznati što vrijedi, pogotovo ako sam tek, npr. došao u Zagreb, na, recimo, studij. Onda ću se vjerojatno odlučiti na Animafest na preporuku s Galetine ili Turkovićeve katedre, a budem li gledao plakate i dalje ću vidjeti crnu čipku s narančastim nazivom.
U ostalom, već sam rekao da mi se poster jako sviđa i da ću ga najvjerojatnije držati kod sebe na zidu (ako žena dozvoli, inaće bi bilo sigurno, he he).
kaaj kaaj :) pa to nam i treba, prstohvat anarhizma
sto se tice percepcije neki su osj etljivi na boju neki se loze na oblik,drugi opet lakse,zamjecuju slova;no da li je to uopce relevantno u ocjeni plakata kao umjetnickog djela...da li plakat treba zadovoljiti neke,tamo estetske,standarde ili je naprosto funkcionalnost radi funkcionalnosti ono sto ga cini lijepim.koja je uopce/funkcija plakata u danasnje vrijeme.a sto su mjerila lijpog.da li je sloboda umjetnickog izraza anarhija i ako i jeste sta je u tom lose
sta ti je zena isto umjetnicka,direktorica il to ona samo doma radi na suzbijanju anarhije
Jako zanimljivo stajalište, anonimko :) Volio bi da ovu priču produbimo ako se Zima slaže, jer mislim da će koristiti našem Zimi a i Animafestu, dakle strogo iz mog ugla, što ovdje napišem totalno je nešto o čemu sam puno razmišljao, ali, na žalost, nikad to nisam realizirao u obliku nekog suvislog, npr, plakata :) Vjerojatno niti neću
Ja bi, anonimko, htio znati tvoje ime, ali netko voli biti anoniman, a netko, poput mene, voli izlagati svoje najprljavije tajne cijeloj javnosti pa zbog toga upada u razna sranja...
Ovo o estetskim standardima mi nije jasno jer:
1. tko postavlja estetske standarde i kakvi su oni, odn. gdje su definirani?
2. što ako ja imam neke svoje standarde koji su jasno artikulirani kroz moj ukus, ali on kao takav ne odgovara establišmentu, pa s toga ne valja?
Percepcija o kojoj govoriš odnosi se na percepciju općenito, a ja govorim o percepciji šljakera iz merketinške agencije, koja je dobra za neke stvari, kao što je prodaja festivala, a loša za neke druge, kao što je umjetnost. Ali ako se plaća izrada plakata, plaća plakatni prostor, osim ako plakati nisu postavljeni na divlje, onda definitivno treba uvažiti marketinšku vrijednost istih, odnosno, konkretnije, njihovu (ne)funkcionalnost. Ako lijepiš grafiku na zid koji je načičkan gomilom svakakvih plakata, i ona se u toj gomili ne izdvaja, to je u poslovnom smislu bačen novac, u marketinškom kontraproduktivno, u umjetničkom nakaradno. Ja svojim pretjerivanjem kad plakat uspoređujem sa čipkom samo hoću ukazati na moguću globalnu percepciju koja se možda mogla izbjeći pažljivijim odabirom mjesta lijepljenja. Jer što više mislim o tome, uviđam da nije problem u plakatima nego gdje i kako su zalijepljeni.
I to koja je uopće funkcija plakata u današnje vrijeme mi se čini kao zazivanje prošlih vremena, a u prošlo vrijeme kao i danas je plakat uvijek imao funkciju oglasa. Plakat sam za sebe nema smisla, on uvijek nešto komunicira, oglašava ili proizvod, ili ideju ili problem, itd. Eventualno, ako zadovoljava ove estetske kriterije koji su totalno subjektivni i netko zaključi da mu je mjesto na zidu pored Marilyn Monroe, Karla Marksa i Tomislava Gotovca koji kaže "Pun mi je kurac. Tomislav" onda plakat više ne oglašava, već predstavlja umjetnički/dekorativni predmet koji s vremenom postaje i antikvitet, dakle, vrijednost.
Anarhija je super za neke opake i zajebane stvari, no kad je Animafest i animirani film u pitanju, skloniji sam tradiciji. Iako je po prirodi stvari animacija jedan vrlo slobodan medij, za anarhiju je ipak bolji performance, muzika, grafiti, fanzini, tribine, demonstracije, okupljanje u prirodi bez struje, novaca, hijerarhije. Animacija i anarhija imaju toliko zajedničkog da bi se mogla neka anarhistična misao ispričati kroz animaciju, ali na tradicionalan način. Mogla bi se anarhija povezati s VJ-ingom i to apsolutno, kao i sa stripovima. Ali za sveukupnost dizajnerskog interpretiranja animacije i Animafesta potrebno je ipak zaviriti u zagrebačku školu u kojoj je bilo malo više psihodelije, anarhija je bila onako, usput ;) Ali to je samo moje mišljenje :)
daje se na znanje...moje ime je zensko pocinje na slovo na slovo m a zavrsava na a.anonimnost nije moj izbor vec usud naime jos se nisam proslavila te se jos nezna za me.sto mi kod vas dr.kalicu pomalo bode oci je vasa ceznja za bojom dok su vam misli crno bijele.za vas je svaka pojava ili\ili.ko da nesto nemoze biti i\i.prilicno stereotipno.mladost vam je nadam se jedini grijeh.a sta se vi stvarno zovete kalic
dr kalic vi'biste pravili patch'vvork,od crnobijelih kvadrata sto estetski i nije losa ideja samo je steta sto ne zamijecujete da na gorespomenutom' mozete isto i igrati sah
Informacija za dr. Kalica - Cirkus Adria je bio pravi, možda i jedini, ali sigurno poslijednji domaći (jugoslavenski) cirkus
Zahvaljujem Zimi što nije objavio prethodne komentare, zaključio je umjesto mene, s čime se apsolutno slažem, da su neduhoviti i dosadni. Ovako kad ih nema, postaje intrigantno što je u njima pisalo? Jel neka ponuda koja se ne može odbiti? Jel neko virtualno upucavanje? Moram priznati, M....A, jako ste me zaintigirali, a stvar postaje daleko uzbudljivija sad kad smo prešli na Vi. Način na koji sam ovdje tretiran tjera me da mislim kako među nama ima nešto više :) Objasnite mi, kako se igra šah i kako se počinje misliti u boji? Spreman sam sad i odmah zaigrati s Vama šah kao potpuni neznalica samo da shvatim što me to toliko privuklo u ovu priču. Recite, volite li crne ili bjele figure? Gubim, sigurno, ali bit će zanimljivo.
jadan nas kalic... :) meni se cini barem jednako bitnim to sto su su informacije u vidu web stranice iskrsnule maltene dva dana prije festivala... iako ni to ovdje nije tema u uzem smislu - sorry. nadam se da, osim sto su kao sto je definitivno vidljivo iz materijala, svi vrlo uspjesni i kreativni, ima i onih koji su spremni uciti iz vlastitih gresaka. ;)stay positive
Novodizajnirane web strane su se pojavile tri tjedna prije početka festivala - vidi post Work in progress.
yep finally, thank heavens :)inace bismo mislili da se uopce niste vratili iz tog anesija :)i gust ih je gledat, samo - pcele nisu kukci! :) pozdrav
sta su pcele? sisari? nemam pojma.
Uostalom u filmu se i ne radi o pravim zivim pcelama vec o animiranim junacima, nesto kao alegorija.
collected!
a sto? pa med, naravno!
bzz
Objavi komentar